Dėl ko ke­lia­mas triukš­mas?

Lie­tu­vos Res­pub­li­kos Kon­sti­tu­ci­jos 29 straips­nis drau­džia bet ko­kias pri­vi­le­gi­jas bet ko­kiu pa­grin­du ir bet kam. Ta­čiau kai ku­rios Lie­tu­vos ma­žu­mos gal­vo­ja ki­taip ir nuo­la­tos jų rei­ka­lau­ja, kar­tais net­gi pa­stum­da­mos sa­ve į ku­rio­ziš­ką pa­dė­tį.

Pa­vyz­džiui, prašiusieji JAV už­sto­ti len­kų ma­žu­mą prieš Lie­tu­vos val­džią ir pri­vers­ti ją vie­toj ly­gių ga­li­my­bių su­teik­ti aki­vaiz­džių leng­va­tų, la­bai ap­si­ri­ko. Pa­si­ro­do, kad mi­li­jo­ni­nė len­kų ben­druo­me­nė Jung­ti­nė­se Ame­ri­kos Vals­ti­jo­se ne­tu­ri nė vie­nos mo­kyk­los.

O štai Lie­tu­vo­je vals­ty­bės iš­lai­ko­mų mo­kyk­lų ma­žes­nė nei šim­to tūks­tan­čių len­kų ben­druo­me­nė tu­ri dau­giau kaip 80! Pra­šo­vė len­kai ir su pa­ra­šų rin­ki­mu sa­vo pri­vi­le­gi­joms pa­rem­ti – te­su­rin­ko 60 000, o tai reiš­kia, kad li­ku­sie­ji Ry­tų Lie­tu­vos gy­ven­to­jai yra lie­tu­viai ar­ba nu­tau­tin­ti „tu­tei­šiai“ ir len­kams ne­pri­skir­ti­ni.

Ap­si­kvai­li­no karš­tie­ji len­kų po­li­ti­kai-triukš­mau­to­jai ir ap­skųs­da­mi Lie­tu­vą Eu­ro­pos Są­jun­gai (ES) – pa­si­ro­do, kad šim­ta­mi­li­jo­ni­nė­je ben­dri­jo­je len­kiš­kų mo­kyk­lų yra tik 40, per­pus ma­žiau nei Lie­tu­vo­je. Ir tik­rai, Eu­ro­pos Pa­grin­di­nių tei­sių agen­tū­ra (FRA), at­li­ku­si ty­ri­mus vi­so­je ES, nu­sta­tė, kad Lie­tu­vos ma­žu­mos ma­žiau­siai (tik 23 proc.) skriau­džia­mos, kai tuo tar­pu Šve­di­jo­je šis skai­čius sie­kia 76 proc. (štai ko­dėl iš ten pa­bė­go A.Vi­no­ku­ras į Lie­tu­vą.), Olan­di­jo­je – 79, o Pran­cū­zi­jo­je ir Ita­li­jo­je – net 94 proc.

Vis dėl­to ne­pai­sant to­kių aki­vaiz­džių duo­me­nų dėl tau­ti­nių ma­žu­mų, šiuo at­ve­ju – len­kų pa­dė­ties Lie­tu­vo­je, ke­lia­mas di­džiu­lis triukš­mas dėl ta­ria­mos jų dis­kri­mi­na­ci­jos. Sie­kiant pa­neig­ti lie­tu­vių aukš­čiau­sią ŽMOGIŠKUMO ko­e­fi­cien­tą vi­so­je ES, pra­dė­tas tik­ras skun­dų ir iš­puo­lių prieš lie­tu­vius va­jus. Len­kai iki Briu­se­lio „nu­ska­lam­bi­jo“ dvie­jų rai­džių epo­pė­ją, gė­jai – iki Stras­bū­ro nu­tem­pė trans­ves­ti­ti­nių ly­ties pa­kei­ti­mo ope­ra­ci­jų ap­mo­kė­ji­mo iš Lie­tu­vos biu­dže­to by­lą, su ru­sais jau de­ri­na­mi so­vie­ti­nių skulp­tū­rų ant Ža­lio­jo til­to res­tau­ra­vi­mo dar­bai, vi­sai ig­no­ruo­jant fa­šis­ti­nių ir so­vie­ti­nių sim­bo­lių už­drau­di­mo įsta­ty­mą. Ir vis ne­ga­na.

Nau­jų moks­lo me­tų die­ną len­kai pra­dė­jo ge­rai or­ga­ni­zuo­tu mi­tin­gu prie Pre­zi­den­tū­ros, su sku­biu Len­ki­jos Prem­je­ro vi­zi­tu pas Lie­tu­vos prem­je­rą dėl dvie­jų eg­za­mi­nų lie­tu­vių kal­ba ter­mi­no nu­kė­li­mo. Mo­ty­vas – len­kiu­kai ne­su­spės per dvejus me­tus iš­mok­ti lie­tu­viš­kai ir žy­miai blo­giau iš­lai­kys vals­ty­bi­nius eg­za­mi­nus. Šią da­tą rei­ka­lau­ja­ma nu­kel­ti 11 me­tų. Yra ži­no­ma, kad kal­bą ga­li­ma iš­mok­ti per dvi sa­vai­tes. Per dve­jus me­tus, gy­ve­nant ta kal­ba kal­ban­čių­jų ap­lin­ko­je, ji įsi­sa­vi­na­ma net­gi be spe­cia­laus mo­ky­mo. Per 20 ne­pri­klau­so­my­bės me­tų net­gi dram­blys bū­tų iš­mo­kęs šok­ti val­są!

Tai kam gi rei­kia len­kų vai­kams dar 11 me­tų? Ne­jau­gi len­kų po­li­ti­kai taip pras­tai ver­ti­na sa­vo jau­ni­mą? Pa­na­šu, kad bū­tent taip. Gal ta­da ver­tė­tų pa­svars­ty­ti apie spe­cia­lių­jų, vai­kams su in­te­lek­to trū­ku­mais mo­kyk­lų len­kams tin­klo su­kū­ri­mu, jei ir 20 proc. pa­di­din­tas mo­ki­nio krep­še­lis, ir 10 proc. pra­il­gin­tas eg­za­mi­no lai­kas ne­pa­leng­vi­no šios ben­druo­me­nės vai­kų mo­ky­mo­si pro­ce­so?

Tik­riau­siai šiems jaut­riems rei­ka­lams ap­svars­ty­ti abu (Lie­tu­vos ir Len­ki­jos) Prem­je­rai su­ta­rė įkur­ti ko­mi­si­ją ir jo­je su­de­rin­ti tiek Lie­tu­vos ir Len­ki­jos ma­žu­mų mo­kyk­lų būk­lę, jų fi­nan­sa­vi­mo klau­si­mus bei ap­rū­pi­ni­mą mo­ky­mo-me­to­di­nė­mis prie­mo­nė­mis (va­do­vė­liais, kom­piu­te­riais), tiek pa­tal­po­mis, ši­lu­ma ir švie­sa bei pe­da­go­gų al­go­mis. Aiš­ku, kad Lie­tu­vos iš­lai­dos 80 len­kų mo­kyk­lų Lie­tu­vo­je daug di­des­nės nei Len­ki­jos iš­lai­dos dviems lie­tu­viš­koms mo­kyk­lė­lėms (…). Per­ša­si iš­va­da (jos pri­eis ir ko­mi­si­jos na­riai), kad rei­kia baig­ti šias be­rei­ka­lin­gas pre­ten­zi­jas ir im­ti glo­bo­ti sa­vo Tau­tos ben­druo­me­nės moks­lo-kul­tū­ri­nes įstai­gas bū­tent tų ma­žu­mų et­ni­nėms vals­ty­bėms. Len­ki­ja rū­pi­na­si len­kiš­ko­mis mo­kyk­lo­mis Lie­tu­vo­je, o Lie­tu­va – lie­tu­viš­ko­mis mo­kyk­lo­mis Len­ki­jo­je. Len­kai tu­rė­tų iš­lai­ky­ti 80 sa­vo len­kiš­kų mo­kyk­lų, skai­tyk­lų ir baž­ny­čių Lie­tu­vo­je, o lie­tu­viai – dvi mo­kyk­las Len­ki­jo­je. Gin­čas bū­tų baig­tas.

Ki­ta pro­ble­ma – šių skan­da­lų pro­vo­ka­to­riai. Pra­de­dant dviem len­kiš­ko­mis rai­dė­mis, įra­šais pa­suo­se ir len­kų au­to­no­mi­jos kū­ri­mu Lie­tu­vo­je! Eu­ro­par­la­men­ta­ras V. To­ma­šev­skis at­vi­rai drįs­ta pa­reikš­ti, kad tai lie­tu­viai tu­ri in­teg­ruo­tis į len­kų ben­druo­me­nę, o ne len­kai į Lie­tu­vos! Toks po­li­ti­ko iš­šū­kis mus grą­ži­na prie tei­siš­kai ne­su­re­gu­liuo­tų san­ty­kių su Len­ki­ja, pra­de­dant Že­li­gov­skio ak­ci­jos įver­ti­ni­mu ir bai­giant Ar­mi­jos Kra­jo­vos veik­los Lie­tu­vo­je ka­ro me­tu įver­ti­ni­mu pa­gal ga­lio­jan­čius tarp­tau­ti­nius įsta­ty­mus už nu­si­kal­ti­mus žmo­giš­ku­mui.

(…)

Nuotraukoje: komentaro autorė dr. Rūta Gajauskaitė.

Laikraštis “XXI amžius”

 

26 atsakymai į “Dėl ko ke­lia­mas triukš­mas?”

  1. TĘSINYS.
    Romas:5.,,Istatyme raso,jeigu nera uztenkamo mokiniu skaiciu vietovėje tai turi pasilikti lietuviska mokykla jeigu abi mokyklos turi mokiniu trukuma“-aš TOKIO parašymo įstatyme neradau,gal ne ten ieškojau .Duok tikslų įstatymo pavadinimą,datą ir straipsnio numerį.Paieškosiu dar.
    ,,po to kaip lietuviai lupe lenteles“-negali iškęsti nepamelavęs?Kada tu pagaliau parašysi,kad Lietuvos LENKAS nulupo TIK VIENĄ lentelę,ir tą pačią LEIDUS ŠEIMININKUI.
    6.,,Su lenkais vokietijoje dalykas labiai prastas…kaizerio laikais važiavo ten darbinykai…sudarė tipiska imigrantu bendrija kuri tautines mazumos teisiu negali tureti“-paskaityk Vokietijos ir Lenkijos istoriją su etnologija,o be to žinių yra net tavo mylimoj Vikipedijoj.Būtent šitie,atvažiavę prie kaizerių,ir turėjo Vokietijoje tautinės mažumos statusą,kurį panaikino Gebelsas ir tokią politiką Vokietija tęsia ir šiandien.Marek Vujcicki iš ,,Lenkų sąjungos Vokietijoje“ reikalauja atstatyti tą mažumos statusą.Kaip galima atstatyti tą,ko nebuvo?Gal Vujcickis išprotėjo?
    ,,Vokietijoj mazuma Sorbai ir Danai“-šitas faktas nieko neįrodo,nebent tai,kad sorbai ir danai yra Vokietijos mažuma.
    Beje apie danus:ar žinai,kad Vokietija su Danija pasirašė sutartį,panašią kaip su Lenkija,kaip Lenkija su Lietuva?Ir Vokietijoj pilna daniškų mokyklų ir kitokios daniškos kultūros,o Danijoj vokiškų?Bet su Lenkija vokiečiai sutarties visai nevykdo jau 20 metų.Nes bijo vokiečiai įsileisti lenkiškas kiaules,mato,ką jūs išdarinėjat Lietuvoj.O lietuviai savo lietuvišką gimnaziją Vokietijoj turi jau labai senai,nors mažumos statuso negavo(nes neprašė).Lietuviai gerbia valstybę,kurioje gyvena,todėl ir problemų neturi.
    7.,,zmonės nubausti už kabinimą uzrasu ant savo privacios valdos“-pusė teisybės tai klasikinis lenkiško melo variantas.Gatvės pavadinimo lentelė,apiforminta pagal valstybės standartą(dydis,šriftas,spalva) gali būti tik valstybine kalba.Tas pats galioja vietiniams autobusų maršrutams,tarptautiniams galima.Taip yra ir Lenkijoj.Tie Lenkijos lietuviai,kurie nori savo privačioje valdoje lietuviško gatvės pavadinimo,lentelę kabina NEVALSTYBINIO STANDARTO.Paprastai tai būna gražiai išdrožinėta iš medžio.
    8.Nusibodai tu su tuo savo Orlenu ,,už labai didelius pinigus“.Galėjot nepirkti,lietuviai neprašė.Jeigu kas nepatinka,yra tarptautiniai arbitražai ir teismai,kreipkitės.Gausit per nosį,kaip jau 2 kartus gavot dėl lenkiškos rašybos Lietuvoje.
    9.,,Ne visi lenkai buvo pries nepriklausomybe,O jeigu buvo…“-vėl šizofrenijos priepuolis?Tai ar visi,ar nevisi?Buvo ar nebuvo?Sriuba karštai šalta,spalva baltai juoda?Lenkai gaus savo 5%,kai nustos šikę ant Lietuvos,kai elgsis taip,kaip lietuviai Lenkijoj ir Vokietijoj.
    ,,Zinojo kas bus dabar-diskriminacija“-lenkai ekstrasensų tauta?Nostradamai?Numatė,kad bus diskriminacija?Ar diskriminacija,tai lenkiškų mokyklų išaugimas nuo 44 iki beveik 100?Ar lenkiškų vaikų lopšelių ir darželių atidarymas,kurių niekada nebuvo,tai diskriminacija?Lenkų kalba lenkiškose savivaldybėse,politinės lenkų organizacijos,ko niekada nebuvo,tai diskriminacija?Tai dėl to lenkai kolaboravo su rusais ir džiūgavo,kai rusai žudė lietuvius?

  2. Romas:1.,,Taigi kodel lietuviai diskirminuoja lenkus,jeigu eina apie mišias arkikatedroje?Nes tikriausiai sutiksi,kad tai diskirminacija“-visų pirma,labai dėkingas,kad nerašai apie daug pastatų,kuriais lenkai neturi teisės naudotis.Ir kad neberašai apie draudimą lenkams melstis katedroje.
    Atvirai pasakysiu,aš nežinau,kaip reikia vadinti tik lietuviškų mišių leidimą katedroje.Nežinau,aš ne juristas.Bet dar kartą pakartosiu,pagrindinė valstybės bažnyčia yra vienas iš valstybės simbolių.Mišios joje turi būti lietuviškos,kaip ir vėliava,herbas,himnas.Juk tu nekvestionuoji lietuvių išvarymo iš Seinų bazilikos?Tai truko 40 metų ir jie grįžo ne dėl to,kad lenkams būtų gėda dėl lietuvių diskriminacijos,o dėl to,kad liepė Popiežius.
    Tai tik mano nuomonė.Jeigu ši padėtis nepatinka,galit kreiptis į Popiežių ir nelaukti 40 metų,kaip laukė Seinų lietuviai.Kaip Popiežius lieps,taip ir bus.
    2.,,Visai lenkų mokinių nėra daugiau negų lietuvių“- ir aš taip manau,tai dėl ko ginčas?
    ,,daugiausia yra puse lietuviu-puse lenku“-va tau tiksli statistika Vilniuje:
    ……..rusų……lenkų…..lietuvių
    1994….24771…..6128……41611
    1997….22158…..7777……45424
    1999….20061…..8810……49756
    2002….17430…..9183……54999
    2005….13353…..8387……54917
    2007….12155…..6980……57402
    2008….11100…..6417……53937
    2009….10401…..5864……52014
    Vilniaus rajone smulkios statistikos neturiu,bet pagal statistiką padėtis 2010 metais:
    ……..5 proc….49proc….45proc.
    Priminsiu,kad lenkų Vilniuje 3 kartus mažiau,negu lietuvių.O lenkų mokinių beveik 10 KARTŲ MAŽIAU!!!Vilniaus rajone lietuvių 3 kartus mažiau,negu lenkų,o mokinių beveik vienodai.Panaši padėtis yra beveik visur,kur lenkai gerai moka lietuviškai,maža bedarbystė ir lenkai nebijo LLRA teroro.Su balsavimu per rinkimus analogiška padėtis.
    ,,lietuviskos mokyklos didesnės,geriau įrengtos,naujoviskos“-o kaip gali būti kitaip,jeigu Vilniaus krašte prie sovietų lietuviškos mokyklos buvo uždaromos arba reorganizuojamos į rusų ir lenkų,naujos nestatomos?Lietuviškų mokyklų buvo gal tik ~20proc.Dabar tenka statyti naujas dideles mokyklas,nes norinčių mokytis lietuviškai padaugėjo kelis kartus.O lenkai nuo senų laikų turi mokyklas,juk jų negriausi,kad pastatyti naują ir 2 kartus mažesnę,jas renovuoja.Yra ir lietuviškų mokyklų senų,jas irgi renovuoja.Be to lietuviškos mokyklos ir turi būti didesnės,nes ten daugiau mokinių.Statistika:Vilniaus rajono lietuviškoj mokykloj 157 vaikai,lenkiškoj 118,rusiškoj 90.Tai kieno mokykla turi būti didesnė?
    3.,,lenkams matyti ju pavardes svarbus dalykas…čia jokia mirtinga nuodeme reikalauti savo tikros pavardes“-tau jau daug kartų rašyta,kad pagal Lietuvos-Lenkijos sutartį Lietvos lenkai gali turėti savo tikrą pavardę,užrašytą PAGAL TARIMĄ.Sutartyje nenumatytas pavardės užrašymas lenkiškomis pavardėmis pagal lenkų kalbos gramatiką.Šitą atvejį NAGRINĖJO ES TEISMAS ir jokių priekaištų Lietuvai NETURĖJO.Skųskitės ES dar kartą.Ir dar daug kartų.
    4.,,yra istatyme kad 20 proc užtenka mažumos“-įstatymas yra,o lentelių už Punsko gminos ribų nėra,se la vie.
    ,,iš kur tu paamej kad uzeme 100 metu“-paamiau iš istorijos.1920 metais Lenkija karine jėga atplėšė nuo Lietuvos šias buvusias LDK žemes.Šios teritorijos iki įjungimo į Rusijos imperiją VISADA priklausė TIK LDK ir buvo apgyvendintos pagrinde lietuvių.O gminos pagal sieną su Lietuva buvo apgyvendintos lietuvių virš 90 proc.Taip kad šį lietuvių kraštą Lenkija valdo jau beveik 100 metų,o Lietuva Vilniaus kraštą tik 20 metų.Jums prireikė ~90 metų(nuo 1920),kad leistumėt nedidelei dalelei lietuvių lenteles ir pavardes,o mes Lietuvos lenkams leisim po ~23-25 metų.Nors aš labai norėčiau leisti po 90 metų,kaip leido Lenkija.
    tęsinys rytoj.

  3. Ne, lenkijoj nera istatymu kurie negalotu milioneriams. As suprantu kad lietuva tai Azijos mentalito krastos ir jiems i galva ne atejna, kad gali buti pagarba zmonems kitos tautos, kad istatymai galioja visiems, bet tie istatymai turi gerbti ir mazumas, kad miloineriai taip pat turi paisyti istatymus. Tikrai mentaliteto skirtumas tarp lietuviu ir lenku baisus. Atvaziukit i lenkija ir pagyvenkit. Tuo labiau milioneriai turi paisyti istatymus, kuo turtingesnis lenkijoje tai labiau ziuri kad teisingai darytu.

  4. Gal ir kaip padarysiu tvarka savo kieme ir prie mano kiemo tai ir uzsimsiu zmogaus teisems Afrikoje. Kitaip man pasakys: Mus nori mokyti zmoniu teisu o pas tave juos yra lauzomos.

  5. 1. Jokiu argumentu tiktai sovinistinius, atsiprasau, pries tai, kad lenkai melstusi arkikatedroje neturi. Cia aiski diskiriminacija, cia netgi diskirminacijos enciklopedinis pavyzdys. Yra zmones dvi tautibiu lenkai ir lietuviai – abu kataliku tikejimi ir lenkams tiktai draudziama ten misios atnasauti. Neiejdinek i smulkmenas ir ne iskyrbdinek dali mano sakymu, nes nepagauni pagrindines minties ir diskusija tampa ginciu apie smulkmenas (ar lenku 20 ar 18,7) o ne apie pamatus. Taigi kodel lietuviai diskirminuoja lenkus, jeigu eina apie misias arkikatedroje? Nes tikriausiai sutiksi, kad tai diskirminacija.
    2. Visai lenku mokiniu nera daugiau negu lietuviu, daugiausia yra puse lietuviu – puse lenku, o lietuviskos mokyklos vis tiek didesnes ir geriau irengtos, naujoviskos. Lenku mokyklos turi prastesnius pastatus ir irengima. Vel aiski diskirminacija.
    3. Lenkams matyti ju pavardes svarbus dalykas, lietuviam gal ir nesvarbus, bet kodel lenkai turi ziureti i lietuvius? Jie nori tureti savo pavardes ir nerupi jiems ar lietuvia to pacio nori. Cia jokia mirtinga nuodeme reikalauti savo tikros pavardes.
    4. Lenkai tuos lentles labai lengvai leidzia. Nezinau is kur zinai kad neleidzia, yra istatyme kad 20 proc uztenka mazumos. Lietuvoje gal daug auksciau tikriausiai bus. Taipogi lenkai tai padare savanoriskai, o lietuvius reikia spausti. Is kur tu paamej kad Lenkija uzeme 100 metu? Prasau nerasyk tokiu nesamoniu, nes rodai tiktai savo kompleksus.
    5. Istatyme raso: jeigu nera uztenkamo mokiniu skaiciu vietoveje tai turi pasilikti lietuviska mokykla. Aisku kad bus uzdarinejimos lenkiskos kaip bus tokia situacija kaip rasiau. Lietuviskos mokyklos Seinu-Punske uzdarinetos del mazo mokiniu skaicio, lenkiskos mokyklos nekada problemu neturejo su mokinais. Reikalauk atidaryty naujos Seinu-Punsko kraste, Lenkija tikrausiai sutiks. Bet abejoju ar rasi norinciu. Po to kaip lietuviai lupe lenteles per TV laida, cia musu kraste mazes lietuviu, nes niekas nenori buti jungiamas su gana sovinistine ir atsilikusia tauta.
    6. Su lenkais vokietijoje dalykas labiai prastas. Kaisero laikais vaziavo ten darbinikai i NordRheino landa i fabrikas ( daugiausia Gelsenkirchen) ir jie ten sudare tipiska imigrantu bendrija, kuria jokiu tautines mazumos teisiu negali tureti. Tokia pacia imigracija buvo ir po II PK. Joks lenkas vokietijoje nera valstietis kuris dirba zeme nuo 2 amziu, joks lenkas vokietijoje ne turejo nuo senu laiku savo mokyklu. Vokietijoje mazuma tai yra Sorbai ir Danai ir jie turi visas teises. Jeigu vokietija butu kur sianden yra Poznane arba Opole, tai lenkai ten kaisero laikais reikalavo teisiu mokytis lenkiskai, rasyti savo vardus kaip reikia ir kabinti uzrasus. Bet lenkai Westwalioje-Northrein nekada net Kaisero laikas to nereikalvo.
    7. Zmones nubausti uz kabinima uzrasu ant savo privacios valdos. Tai yra baisus visai europoj diskriminacija.
    8. Ar lietuvoje tiktai bukaprociai kaimeciai gyvena be jokios garbes? Pirmiausia tai veikia laisvoji rinka ar ne? Imone gali paskirti tokios kainas kokie jiems patinka, valtybe gali reguluoti tos kainos, gali skatinti konkurencija. Taigi lietuvoje yra ir Lukoil ir Statoil ir pigi benzina is Baltarusijos. O be to kurias nera tokis brangus, cia lenkijoje jis tiktai pora centu brangesne. Taigi tai baisai idiotiskai ardyti pagrindinai imonei begius i Latvija. Atlaisk bet jeigu tu nematai cia neko blogo, tai mes gyvenam visiskai skirtingam pasaulyje. Tu kokioj Afrikoj, nes cia Lenkijoje nepagalvotina kad pagrindiniam investuotjuj ardoma keliai i imone. Cia truksta zodziu, kaip apibrezti jusu baisu civilizacijos trukuma.
    9. Kiek kartu tau sakau, kad ne visi lenkai buvo pries nepriklausomybe. O jeigu buvo tai todel, kad zinojo kuo nuo lietuviu galima tiketis. Labai stipriai stengiates kad jie isitvitintu kad turejo tada tiesa. Zinojo kas bus dabar – diskriminacija, persekojimas uz uzrasus gimtaja kalba, mokyklu uzdarymas, sunkumai kurant universiteta, norint laidu lenkisku. Lenkai yra 5% visuomes tai yra 5% biudzeto, buk geras ir atiduok jiems radijoje ar TV kurie islaikomos ir biudzeto 5% laiko. O jeigu ne tai ne rink is ju mokesciu.

  6. Romas:1.,,tikrai negrazu,kad lenkai kaip kokie juodeji Amerikoj 60-tais metais negali naudoti kai kuriu pastatu.“-kokių pastatų ,ligoni?Vėl kaip su lentelėmis,Lietuvos lenkas NUĖMĖ VIENĄ,o triedi,lyg LIETUVIAI PLĖŠTŲ TŪKSTANČIUS.Katedra yra VIENA,o ne KELIOS.Į tą VIENĄ galit ateiti melstis ir atlikti išpažintį.O mišių nebus,nes esat sovietinių rusų kolaborantai,neverti trypti Lietuvos valstybės simbolį.Jeigu nepatinka,skuskitės Popiežiui.Kai išmetėt lietuvius iš Seinų bazilikos,lietuviai 40 metų kentėjo,kol Popiežius privertė Lenkiją juos vėl įleisti.Jums 40 metų dar nepraėjo.Prašykit Popiežiaus,gal pagreitins procesą.

    ,,20 proc Vilniaus“-lenkų Vilniuje 18,7 procento,aš jau tau rašiau,melagi.
    ,,60 proc. Vilnaius rajono negali melstis savo gimtaja kalba“-o tai ką,Vilniaus rajono bažnyčias litvinai užrakino?Prie ko čia katedra?

    2.,,Lietuviskos mokyklos statomos daug didesnes ir grazeses“-o kaip jas galima statyti mažesnes,jeigu lietuvių mokinių skaičius nuolat didėja,o lenkų mažėja.Kur sėdėti mokiniams,gal lauke?O jeigu lietuvių mokyklos gražesnės,tai užsakykit statybininkams,kad ir lenkiškas statytų gražias.O iš valstybės biudžeto lietuviškas mokyklas finansuoja todėl,kad savivaldybės lietuviškas mokyklas uždarinėja.O kai finansuoja valstybė,uždaryti neišeina.

    3.,,Taigi reikalaukit tegu lietuvaitės Lenkijoj raso savo pavardes originalai“-lietuviai niekada jokių revoliucijų nekėlė ir nekels,jie moka tik prašyti ir kentėti.Ir kodėl turi reikalauti ir užsitraukti lenkų neapykantą,jeigu yra susitarimas tarp Lietuvos ir Lenkijos-pavardes rašyti pagal originalų skambesį.Nerašykit Veržbičkaitė,mums užteks,kad būtų Werrzbiczkaite,kad atitiktų skambesį,kaip numatyta susitarime.Jūs net šito nesugebat,tai dar maža to,moteriai duodat vyrišką pavardę.O iš mūsų reikalaujat.Duokit Lenkijos lietuviams tą,ką turi Lietuvos lenkai.Ar jus tik EBSO komisija gali pajudinti?

    4.Dėl dvikalbių lentelių aš su tavim sutinku.Sutinka ir vyriausybė su prezidente.Neužilgo bus rinkimai ir turėsit lenteles.Ir nepamiršk,kad Lenkija prie tų lentelių ėjo 100 metų,o Lietuva dar eina tk 20,Lenkijoj tos lentelės labai sunkiai .

    5.Labai atidžiai peržiūrėjau švietimo įstatymą ir atsakingai pareiškiu,kad nėra naujame įstatyme punkto,pagal kurį uždaroma lenkiška mokykla,jeigu trūksta mokinių ir lenkiškoj,ir lietuviškoj.O gaila,tokio punkto reikia,nes būtent tokiu pagrindu uždarytos 50% lietuviškų mokyklų Lenkijoj 1999-2005 metais,būtent tada,kai Lietuvoje masiškai augo lenkiškų mokyklų skaičius.

    6.,,Nevartok prasau visa laika istoriniu argumentu“-o kaip aš tau be istorijos įrodysiu,kad Vokietijoje yra istoriniai lenkai nuo kaizerinių laikų,bet jie neturi jokių teisių pagal Hitlerio įsakymą,kuris vykdomas ir šiandien.O pokariniai lenkų atvykėliai irgi neturi jokių teisių,nors Lenkija ir sudarė su Vokietija panašų susitarimą,kaip su Lietuva.ir su Danija sudarė.Bet Lenkija tik labai gražiai ir mandagiai prašo Vokietijos,kad duotų teises,o Vokietija neduoda jau daug metų.Bet su vokiečiais jūs labai mandagūs.O su Danija vokiečiai susitarimą jau senai vykdo,todėl vokiečiai Danijoj ir danai Vokietijoj turi visas teises.O lenkams Vokietija duoti teises bijo,nes mato,kaip išsidirbinėjat kaip kiaulės Lietuvoj ir nenori to Vokietijoj.
    7.Nelegalių užrašų tūkstančiai,o nubausti TIK DU ŽMONĖS???Betvarkė ,dėl to lenkai nieko ir nebijo.
    8.Bėgių ardymas,tai vienintelis būdas priversti Orleną nedidinti Lietuvai kainų.Į kalbas lenkai nesileido,kodėl tas pats kuras pas latvius ir estus pigesnis,nepaaiškino.Nemalonu,bet kito kelio nebuvo.O Mažeikių galėjo ir nepirkti,niekas negalėjo priversti.
    9.Vieninteliai Visagino rusai kalba lietuviškai prastai,bet vistiek jie kalba geriau už lenkus.Be to jie labai stengiasi,netriukšmauja ir nerodė per nepriklausomybės kovas tokios neapykantos Lietuvai,kokią rodė lenkai.O šitą lietuviai labai vertina ir tą parodo.

  7. sitas r kuris auksciau parase tai ne as, as ne rasau su liet. raidems. Kas nori mane vaidinti?

  8. 1. Neleidimas atnasauti lenkisku misiu yra gryna diskriminacija. Typiska, pavyzdyne diskriminacija kaip zmones vienos tautybes neturi tokiu teisiu kaip zmones tautybes kuria sudaro dauguma. Mums is Lenkijos tai atrodo tikrai negrazu, kad lenkai kaip kokie juodeji amerikoj 60-tais metais negali naudoti kai kuriu pastatu. Cia aiskia diskriminacija, jus aiskinat, kad tai valstybes simbolis, bet jum irgi aisku kad tai diskriminacija, lietuvisko nacjonalizmo vardu daryta. Labai negrazu, mums lenkios lietuviams tikrai geda uz lietuvos valdzia ir baznycia, kad zmones kurie sudaro 20 proc Vilniaus ir 60 proc Vilnaius rajono negali melstis savo gimtaja kalba, cia tikrai 19 amziaus praktika.
    2. Lietuviskos mokyklos statomos daug didesnes ir grazeses. Jie yra daug geriau finansuojami is valstybes budzeto o ne savivaldybes kaip reikia. Jeigu mokyklos buto lygio standardo tai butu viskas tvarkoj.
    3. Taigi reikalaukit tegul lietuvaites Lenkijoj raso savo pavardes originalai su moteriska galuna. Kiek zinau tai jeigu moteris paduos susituokimo patvirtima tai gali turi moteriska galune. Be to taip ir turetu buti kad moteris savo pavardes irgi galetu rasyti, bet nei lietuviai cia, nei Lietuvos valstybe to kol kas niesieka. Siulau reikalauti to is lenkijos valdzios tai tikrausiai sita pakeis, nes lenkija turi gera valia.
    4. Slovakai yra neilgai nepriklausoma o ten dvikalbes lenteles yra, Rumunijoje taipogi tokios lenteles Vengrams yra nors Rumunija galvojau labiau atsilikusia nei Lietuva. Kodel Lietuva turi buti paskutine siame sprendime?
    5. Naujam istatyme nustatya kad turi likti mokykla su lietuviu kalba destoma jeigu vietoveje abi mokyklos (liet ir lenku) turi mokyniu trukuma. Tai aiski diskriminacija. Jeigu yra abi mazos mokyklos, turi likti lietuviska, lenkiska turi buti likviduota. Aiskus, pavyzdynys diskriminavimas.
    6. Nevartok prasau visa laika istoriniu argumentu, taip kaip tau rasiau. Vokieciai turi pilnos teises Silesioje, Alsatioje, Danioje nors jie visa laika del siu zemiu kariavo su kaimynais. Matyt nera ten tokiu gilu, prigymitu komplesku kaip atislikusioje lietuvoje.
    7. Yra nubausti: automobuso vairuotojas, parduotuves savivinke uz iskabinima salia valstybines ir uzraso lenku kalba ( mazesnemis raidems). Tai yra persekojimas zmoniu uz savo kalbos naudojima ant privacios valdos.
    8. Nekas nezino del ko buvo isarydta, o tai baisu, nes valdzia gali ka daryti, o lietuvoje net pilietines visuomenes nera kad del tai protestuotu. Nezinau kodel pigesnis kuras, bet Dieve cia ne reikalas del kurio reikia pagrindiniam investuotoju ardyti gelezinekelius. Cia sabotazas ir rusiskos metodos, rodancio baisu mentaliteto skurda ir atsilikima. Orlen nupirko uz labai didelius pinigus Maziekius, labai daug investavo i remonta senos infrastrukturos, yra didziausias mokesciu moketojas. Lietuviai, vietoj to kad jam padeti isspresti logistikos problemos ( uzdarytas Druzba) tai ema kelti kainas uz transporta ir ema ardyti begius kad Mazeikiai per Ventspili ne veztu produktu. Cia kaimeciu o ne garbingiu zmoniu elgesis. Labai daug lietuva prarado pasitikejimo tokiu elgesiu.
    9. Ir vel mes susidoriam su nerimtais argumentais „Kai lenkai išmoks lietuvių kalbą taip,kaip moka rusai,tai laidos bus ir jiems“.
    Rusai is Visagino visai taip puikiai ne kalba lietuviskai. Pagarba zmonems kitos tautybes, tautinej mazumoj ne priklauso no to ar jie istorijoj kovojo pries ar su. Daugiausiai kovojo pries. Tai yra su visom beveik tautinem mazumom Europoje o vis tiek juos ten yra gerbiamos. Lenkai taip pat moka mokescius, ju yra apie 6-7 proc valstybeje, o atrodo neko negali, nes dauguma lietuviu to neleidzia, nes lietuviai yra nacjonalistai su aukos sindromu, kompleskais ir baime.

  9. ,,Romas:1.,,teise i savo tikra pavarde ir varda…netgi Konstitucija negali to pazeidinėti“-šuneli,kiek tu gali loti tą patį?Tau daugybę kartų buvo rašyta,kad ES klausimą nagrinėjo ir neturi jokių priekaištų Lietuvai
    2.,,Mieste kur lenkai sudaro 20%,“-amžinas melagi,Vilniuje lenkų 18,7%.
    3.,,lenkai ten daug ilgiau gyvena negu lietuviai“-lenkiškas melagi,pamiršai,kaip ir visada,pateikti istorijos ir statistikos duomenis.Jau ne kartą sušėriau tau tavo lenkiškos propagandos šūdus,tur būt nori deserto?
    4.,,lenkiski vardai itvirtinti zemelapiuose dar 17 amziuje o lietuviski tiktai nesenai pasirodė“-skaityk punktą Nr3.
    5.Niekas iš Seinu ir Punsko krasto nenori gyventi Lietuvoje“-Lietuviai tau šitą pasakė,ar gal turi jų raštiškus,notaro patvirtintus pareiškimus?
    6.,,prioritetas duotas lietuviskoms klasėms“-kuo pasireiškia tas prioritetas,smulkiau pateik ir pakomentuok įstatymą.
    7.,,Universitetas buvo ilgai stabdomas….,nes truko geros valios“-Universitetas buvo ilgai stabdomas,nes buvo gerai prisimenama,kaip lenkai džiūgavo,kai rusai žudė lietuvius,kaip lenkai kartu su rusais kovojo prieš Lietuvos nepriklausomybę.Kai Popiežius ir Lenkija tuteišius truputi apramino,tai universitetą jie gavo.Pasirodo be reikalo,lenkai gerą valią laiko silpnumo požymiu ir įžūlėja.Universitetą būtina uždaryti.
    8.,,Orlen didelia nauda Lietuvai…“-matom mes tą naudą,Lietuvai kurą parduodat brangiau,negu Latvijai ir Estijai.O jeigu kas nepatinka,tai yra tarptautinis arbitražas,bet bijot tenai kreiptis,nes žinot,kad pralošit,kaip ES teisme dėl lenkiškų raidžių.

  10. Romai,tau jau daug kartų buvo sakyta,kad ES teisme vyko du žmogaus teisių nagrinėjimai lenkiškos rašybos klausimu.ABU kartus LIETUVA LAIMĖJO.Ko tau,debile,dar reikia? Važiuok į Briuselį ir ten reikšk pretenzijas teisėjams.Lietuvai ES sprendimai privalomi,jeigu lieps,tai W bus.

  11. Romai,amžinas debile,kada tu baigsi daryti gėdą Lenkijai?Tavo nurodyti pavadinimai yra tarptautinių firmu logotipai,kurių naudojimas leistas kalbos įstatymu.Nes tai yra įregistruotas,visame pasaulyje žinomas prekinis ženklas.Vienintelis pažeidimas yra lietuviška ,,Maxima“.O ką,Lenkijoj mažai atvejų,kai milijardieriams įstatymas negalioja?

  12. Romas:,,Tragiskiausia yra tas….Klausimai lietuviams:“-Romai,tragiškiausia yra ne tas,kad meluoji,kad neturi žinių,neturi intelekto,bet tas,kad neturi atminties.Į visus tavo klausimus buvo jau nekartą atsakyta.Bet tu kaip sugadinta seno gramofono plokštelė mali tą patį per tą patį.Gal tu tik kompiuterinė programa,užprogramuota tai pačiai operacijai?Taigi atsakymai,kuriuos tu turėjai jau mokėti mintinai:
    1.Lietuvos sostinės arkikatedra yra vienas iš valstybės simbolių.Įsileisti ten lenkiškas mišias,tai tas pats,kaip įsileisti į herbą erelį,ar į vėliavą baltą spalvą.Džiaukitės,kad galit ten melstis lenkiškai ir eiti išpažinties.Kad neišmetė iš katedros jūsų taip,kaip jūs išmetėt lietuvius iš Seinų bazilikos.
    2.Lietuviškos naujos mokyklos lenkiškuose rajonuose statomos todėl,kad tarp nelietuvių yra milžiniškas poreikis.Net Šalčininkuose,kur lietuvių tik ~8%,į lietuvišką ir lenkišką gimnaziją ateina vienodas mokimių skaičius.Lietuviškos mokyklos perpildytos ,o lenkiškos pustuštės ir toliau tuštėja,nors vietiniai Tomaševskio aktyvistai visaip baudžia tuos,kurių vaikai eina į lietuvišką mokyklą.
    3.Kodėl zmogus negali rasyti originaliai savo pavardes?-O kodėl Lenkijoj lietuvės moterys negali rašyti originaliai savo pavardes?Ar jos ne žmonės?
    4.Dėl dvikalbių lentelių,tai aš su tavim sutinku,turim nors vieną klausimą dėl kurio nuomonės sutampa.Bet prisimink,kad Lenkijai prireikė beveik 100 metų,kol ji leido dvikalbes lenteles,o Lietuva nepriklausoma tik 20 metų.Jeigu jau tokia draugiška ir demokratiška Lenkija leido lenteles tik po 100 metų,tai nenorėk,kad atsilikusi Lietuva leitų 5 kartus greičiau.
    5.,,lietuviska mokykla turi prioriteta pries lenkiska“-nesupratau apie ką tu,detalizuok smulkiau,kame prioritetas?
    6.Savo universiteto Lietuvoje lenkai laukė ir sulaukė.Kokioje dar šalyje lenkai sulaukė universiteto?O laukė todėl,kad lenkai visada buvo su rusais prieš Lietuvą,skatino okupaciją,džiaugėsi,kai rusai žudė lietuvius ir skelbė laikraštyje padėką rusams už žudymą.Lenkai totalinių lietuvos išdavikų tauta ir rusų kolaborantai,universitetas jiems,tai nepelnyta Lietuvos dovana.Jį reikia uždaryti.
    7.Dar NIEKAS dėl užrašų nėra nubaustas,tik KELI atvejai perduoti teismams,vyksta bylinėjimasis.
    8.Dėl išardyto geležinkelio iš Mažeikių į Latviją tau pritariu,negerai,bet gal aš ko nors nežinau.Gal Lietuva tikėjosi,kad taip atpigs benzinas?Protu nesuvokiama,kadėl Latvijoj ir Estijoj Orleno benzinas kainuoja pigiau,negu Lietuvoj.
    9.Kai lenkai išmoks lietuvių kalbą taip,kaip moka rusai,tai laidos bus ir jiems.

  13. Romas yra išmokęs parašyti lietuviškai, bet dar neišmoko skaityti 🙂 Jis nereaguoja į bet kokius argumentus, netgi draugiškus pasiūlimus 🙂

  14. Tu, Romai, kliedi. Tavo isvedziojimai neadekvatus ir sovinistiniai. Tu tycia keli neapykanta tarp lenku ir lietuviu.

  15. Panas r. Atrodo, tikrai neturit ka veikti su savo gyvenimu. ir matyt turit daug laisvo laiko. uzsiimkite kuo nors naudingiau. va pavyzdiui kai kuriose Afrikos salyse labai jau pazeidziamos zmogaus teises. ten labai jau reiketu tokio zmogaus kaip jus. O cia tik gaisinat laika.

  16. Wolkonowskis turetu buti taip ir rasomas, o vargsas zmogus turi lietuvoje keisti savo pavarde i Volkonovski, nes lietuviai bijo kad gali nuo to ju atsilikusia kalba isnykti, pagonai. Lietuvoje nera nei kulturos, nei pinigu. Lietvoje daugiausia pasaulyje savizudybiu ir zmogzudysciu, didziausia emigracija, labai mazi tolerancija. Pagridinis problema tai yra silumu kainas, o lenkija turi savigarba, linsmybe. Gerbia todel ir save ir kitas tautas.

  17. Niekas nevercia keisti uzsieniu kompaniju keisti savo pavadinmo lietuvoje. Visuose dokumentuose rasoma originalai: Swedbank, Windows, Volkswagen, BMW, Compaq.
    Vilniuje daug uzrasu dvikalbiu anglu-lietuviu.

  18. Lietuva pazeidzia tarptautines konvencijas ir gera praktika kuri jau egzistuoja seniai europoje, kur tautinem mazumom suteikta pagarba.
    Valstybines kalbos reikalavimai negali priestarauti tautiniu mazumu teisem.
    Teise i savo tikra pavarde ir varda yra zmogaus teise – taigi netgi Konstitucija negali to pazeidineti.
    Draudimas lenkiskas atnasauti misios arkikatedroje – mieste kur lenkai sudaro 20 proc yra gryna diskirminacija, nesuprantu kuo pagrista.
    Teise rasyti vietoves nepriklauso ar tai etnines zemes. Lenkai ten daug ilgiau gyvena negu lietuviai ir lenkiski vardai seniai itvirtinti zemelapiuose dar 17 amziuje, o lietuviski tiktai neseniai pasirode. Vardo kilme jokios reiksmes neturi, kur gyvena tautine mazuma tai turi teise i savo kalbos lenteles.
    Niekas is Seinu ir Punsko krasto nenori gyventi Lietuvoje ir labai gerei kad jie atsirado Lenkijoje, jeigu butu karas del ju, dauguma is 5000 lietuviu cia gyvenanciu kovotu uz Lenkija.
    Elementaros pagarbos tautinej mazumoj trukumas yra baisus.
    Prioritetas duotas lietuviskom klasem yra vel aiski diskriminacija. Vinintelis argumentas kad tai rodo istatymas tai kvailus argumentas, nes istatymas turi sudaryti lygia padeti, jeigu istatymas yra diskiminuojantis, tai blogas istatymas ir nereikia jo laikytys ir reikia kuo greiciau keisti.
    Laidos reikalingos nes lenkai yra piliecia ir taip pat moka mokescius ir nori tureti laida apie savo gyvenima, savo kalba. Pas mus Lenkijoje yra tautinu mazumu kalba radijo laidos ir programos is valstybes budzeto apmoketos.
    Universitetas buvo ilgai stabdomas nes truko, kaip prie visko lietuvoje kas apie lenkus snekta, truko geros valios. Norinciu studentu yra daug ir jie noretu mokitis gimtaja kalba, reikia padeti siam universitetui.
    Orlen Lietuva didelia nauda lietuvai nes ji nupirkta uz didelius pinigus, didziausias salies mokesciu moketojas, ir didziausias darbdavys. Orlen investavo simtus milionu i remonta ir reiketu jam padeti kuo geriausiai veikti o ne sunkinti jo padeti.

    Lenkijos lietuviai daug ka gavo is valstybes, visi laikrasciai eina tiktai del ministerioj pagalbos, kaip Ausra. Mes nieko nenorim nuo Lenkijos, ir nesakykit kad ka nors mums cia truksta. Mes neko nesiskundziam.
    Originalos pavardes priklauso jeigu abi abeceles yra to pacio srifto sudarytos. Rusai turi visai kita abecele tuo tarpu visoje lotinu europoje zmones netgi neturint tatuines mazumos statuso turi teise i savo tikra pavarde. Lenkijoje pilna zmoniu su raidem v,q,x pavardziuse ir varduose.

  19. atsakymai „r“ (labiau tamstai tiktų vadintis „pššš“ 🙂 :
    1) o kam tau to reikia? Yra pilna kitų bažnyčių, kur vyksta pamaldos tiek lietuviškai, tiek lenkiškai. O seime – nenori posėdžių lenkų kalba ? 🙂 Gal dar pradėsi rėkauti, kad ir filmus kino teatruose su lenkiškais titrais privalo rodyti, arba – jau lenkiškai įgarsintus?
    2)Vilnijoje iš buvusių keliolikos lietuviškų mokyklų teliko vos keletas ir tai – jau eilę metų rajono savivaldybės tarybą užgrobusių LLRA atstovų dėka … tai apie ką čia kalbate panie r? Apie savo tautinių mažumų politikus ir jų veiklos būdus bei demokratiją galite sužinoti iš čia: http://www.musumokykla.lt/naujienos-15/lt/2011-09-30-tevu-santazas-ir–anti-demokratijos-pamokos-408.html
    vaizdingiau ko gero nei nebūna … o jeigu kas nepatingės ir paskaitys mokyklos naujienas, tai sužinos visą purviną istoriją, kaip buvo bandoma susidoroti (sunaikinti) su šia mokykla, kaip rajono savivaldybės veiksmus neteisėtais pripažino teismas, kaip savivaldybės tarybai už savivalę skyrė baudą, kaip panaikino neteisėtai paskirtą nuobaudą mokytojai ir t.t. Na – bet ponui „r“ kažkodėl labai keista, kai Lietuvoje statomos ar saugomos lietuviškos mokyklos. Kodėl jam keista – ko gero čia tik kitas lenkas tesupras.
    3) Lietuvoje galioja LR įstatymai (ne Lenkijos – tiems, kas nežino), pagal juos – valstybinė kalba – lietuvių kalba. Oficialūs dokumentai (net ir asmens tapatybės dokumentas) pildomi valstybine kalba (nepriklausomai nuo piliečio tautybės). Ne viešame (privačiame) gyvenime kiekvienas gali rašyti ir kalbėti kokia nori kalba (net ir lenkiškai)
    4)Kadangi Lietuvos teritorijoje nėra etninių lenkų vietovių nei vietovardžių – nėra ką lenkiškai užvadinti. Tuteišių noras bet kokius lietuviškus vietovardžius vadinti lenkiškai traktuojamas kaip elementarios pagarbos šaliai, kurioje jie gyvena trūkumas ir valstybinės kalbos darkymas, bet to – tokias lenteles draudžia įstatymas ir tai būtų neteisėta. Seinų-Suvalkų-Punsko kraštas Lenkijoje yra visiškai kitokia situacija – būtent ten yra lietuviškos žemės, kaip ir vietovardžiai, o Lenkijos teritorija šis kraštas patapo tik per nesusipratimą (sakyčiau – klaidą).
    5) įstatyme nurodyta, kad negalima naikinti lietuviškos klasės, nes prioritetas Lietuvoje yra mokymas valstybine kalba. Tačiau tai nereiškia, kad tautinių mažumų mokymas yra draudžiamas ar persekiojamas. Vilnijoje pastaraisiais metais vyrauja kaip tik priešingos tendencijos (netgi nusikalstamos). Pastarosiomis dienomis tokių negerų žinių kilo net Vilniaus mieste.
    6)tai, kad ir dabar jis mažai kam yra reikalingas, niekas jo nedraudžia, tegul gyvuoja į sveikatą. Štai ką apie jį radau parašyta: „Lietuva atsisakė pripažinti apie keturiasdešimt BU baigimo diplomų. Išsiaiškinta, kad studentai buvo mokomi pažeidžiant Lietuvos teisės aktus. 2002-2006 metais tik 10 suteiktų magistro kvalifikacijų įvertintos palankiai. 34 įvertintos kaip liudijančios tik dalines aukštojo mokslo studijas. 15 – kaip lygiavertės kvalifikacijoms, teikiamoms baigus vientisąsias studijas, su sąlyga, kad bus išlaikytas kvalifikacinis egzaminas. Tik 4 iš 15 absolventų ryžosi jį laikyti ir nė vienas neišlaikė. J.Wolkonowskis pripažino, kad laikančiųjų kvalifikacinį egzaminą išties būta nedaug, tačiau tvirtino, jog kai kuriuos studentus per jį lydėjo sėkmė. … ponas J.Wolkonowskis šį filialą komisijai mėgino pristatyti kaip galimybę integruoti lenkų jaunimą į Lietuvos gyvenimą, drįsau suabejoti, kad mokantis lenkų kalba jiems tai pavyks geriau, nei mokantis lietuviškai. Taip pat J.Wolkonowskis teigė, kad į šį filialą bus lengviau įstoti lenkiškas mokyklas baigusiems jaunuoliams, kurie dėl žemesnio balų vidurkio negali patekti į lietuviškas aukštąsias mokyklas. Teko perklausti filialo vadovo, ar jis mano, kad į filialą bus priimami ne tokie pažangūs abiturientai. Jis buvo priverstas tai patvirtinti“, – prisiminė R.Miliūtė. “
    7) lenkiški užrašai tavo paminėtais atvejais yra neteisėti, tačiau bausti neskubama ir tai daroma vangiai, dar ir po šiai dienai Vilniuje tokių autobusų ar mikroautobusiukų galima pamatyti.
    8) apie šitą reikalą aš nieko nežinau – čia geriau jau klausk politikų 🙂 Kokia „ORLEN Lietuva“ nauda aplamai Lietuvai aš irgi nežinau, nes kuras pas mus nuo to neatpigo 🙂
    9) o sakyk – kam jų reikia? Juk gyvename pažangių technologijų laikais – galima matyti palydovines, kabelines, skaitmenines – internetines televizijas – šimtais kanalų bet kokia kalba. Ar tuteišiai nesupranta kai naujienas rodo per TV valstybine kalba? Panašu, kad kai kurie tikrai nelabai supranta, deja … Beje – tai nėra uždrausta, aktyviai siekiant – būtų leidžiama tokias laidas rengti (tik čia svarbus apmokėjimo klausimas), tik, kad matyt nelabai yra poreikis …
    Na štai – kiek mokėjau – atsakiau 🙂 Beje – nereikėtų pamiršti, kad LR įstatymai draudžia asmenis diskriminuoti ar suteikti jiems kokias nors privilegijas, remiantis jų rase, lytimi ar tautybe, todėl lenkai prieš rusus, šūkaudami dėl originalių pavadžių atrodo labai nekultūringai. Ir pabaigai – manau Lenkijos lietuviai tik apsidžiaugtų jeigu gautų tiek, kiek jau dabar turi Lietuvos lenkai.
    Jeigu klystu – pataisykit.

  20. Tragiskiausia tai yra tas, kad lietuviai mano kad su lenku tautine mazuma viskas yra geriai, tiktai kas juos kursto ir politikuoja. Bloga valia ar sumanyta politka dar suprasciau, bet bedugnio kvailumo ir bukumo neatlesiu. Klausimasi lietuviams:
    1. Kodel lenkai negali atnasauti lenkisku miesiu arkikatedroje?
    2. Kodel lietuviskos naujoviskos mokyklos statomos lenku rajonose, kad konkuruotu?
    3. Kodel zmogus negali rasyti originaliai savo pavardes?
    4. Kodel tautines mazumos teises i lenteles pazeidziamos, nors jau net Rumunijoje ir Bulgarioje jie yra?
    5. Kodel naujam svietimo istatyme lietuviska mokykla turi prioriteta pries lenkiska, ir kodel pries valia mokyniu privalomos lietuviskos pamokos ir egzaminai bus?
    6. Kodel lenkai taip ilgai lauke savo universiteto lietuvoje?
    7. Kodel kiekvienas lenkiskas uzrasas ant parduotuoves ar autobuso ar kitos imones yra baudziamas?
    8. Kodel lietuviai skandalingai isarde Orlen kelia i Latvija? Cia nepagalvotina Lenkijoje kur stangiames patenkinti viskuo investuotoja?
    9. Kodel nera lenkisku laidu per valtybine TV ir Radija, nors ira rusiskai, o lenku daugiau nei rusu?
    bus daugiau

  21. Tas ,,r“ tai tikras lenkas. Meluoja,įžaidinėja,kaltina,rašo nesamonęs ir t.t.. Taip jau nuo šimtmečių su mūsų tautiečiais buvo elgemasi. Taigi ir šį kartą nieko naujo neparašė.

  22. Ar lietuvoje visi „daktarai“ turi toki siauraminti mastyma? Ar lietuvoje visos moteris tokios negrazos? Ar cia tiktai krastutinio nacjonalizmo pasakos?
    Suzinokit apie tautines mazumos teises, kurios Europoje itvirtintos jau apie 30 metu, o lietuvoje gal niekas apie juos negirdejo.

Komentarai uždrausti.